



Jarig in mei (juf Charlotte)
Gelukkige verjaardag Lily!
Verjaardag Alexi (juf Clémence & meester Siel)
Afgelopen zondag verjaarde Alexi.
Gelukkige verjaardag!
De Leesjury: Stemmen (L2)
Stemmen
Heb je alle boeken gelezen? Dan is het tijd om te stemmen!
Stemmen is een serieuze zaak
Denk goed na voor je gaat stemmen. Welke boeken vond je het leukst? Welk boek eindigt onderaan? Weet je nog waarom? Ben je zeker? Ben je echt heel zeker? Dan mag je stemmen. Met je eigen, unieke stem bepaal je mee welke boeken de prijs van de Leesjury krijgen!
Je rangschikt alle boeken op je lijst
Stemmen in de Leesjury betekent dat je een rangschikking maakt van alle boeken uit jouw leeftijdsgroep. Het beste boek zet je op de eerste plaats, en het boek dat je het minst goed vond op de laatste. Je doet dus meer dan alleen je favoriete boek noemen.
Paalwoningen (L2+L6B)
Zonder aarzelen kunnen de leerlingen uit L2 vertellen waarom mensen in het verleden kozen voor paalwoningen. Om al die kennis in de praktijk te brengen maakten ze hun eigen huizen. Na het verzamelen van materiaal en met de helpende handen van leerlingen uit L6 kon het uitdagende werk beginnen.
Jarig in april (juf Charlotte)
Hieperdepiep hoera voor Lilia!
Fundering (juf Clémence & meester Siel)
Hoe stevig kan jij een toren bouwen?
De leerlingen gaan per 4 in een groepje en doen experimenten. Wanneer is hun toren stevig gebouw, wanneer niet. Welke fundering is goed in welke omstandigheid?
Verjaardag Juliette (juf Clémence & meester Siel)
Hiep hiep hiep hoera!
Huis in bister (juf Clémence & meester Siel)
Vandaag tekenden we een berg met huisjes alsof we beneden staan. Dus hoe hoger de huisjes op de berg, hoe kleiner ze zullen zijn.
Daarna kleurden we deze in met bister.
bodypercussie (juf Clémence & meester Siel)
De leerlingen moeten in groep een ritme maken. Een ritme is een opeenvolging van geluiden en klanken. Deze geluiden en klanken kunnen van lange of korte duur zijn.
Dit ritme doen ze 4x na elkaar zodat het een klein muziekstukje wordt. Ze mogen alleen hun stem niet gebruiken.